Δήμος Πειραιά και ΟΛΠ: Μια άστοχη πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ!

limani peiraia prooptiki

 

Ο Δήμος Πειραιά από την ίδρυση του ΟΛΠ εκπροσωπείτο ex officio από τον Δήμαρχό του στο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Η εκπροσώπηση της πόλης μάλιστα ήταν πιο ενισχυμένη, αφού στο ΔΣ συμμετείχε και ο εκάστοτε Πρόεδρος του ΕΒΕΠ. Με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, όπως αυτή έγινε πριν πέντε χρόνια με τους όρους που υπέγραψε η τότε κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, αυτή η εκπροσώπηση έπαψε να ισχύει.

Ο τότε Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας, ορθά προνόησε να τοποθετήσει στο Διοικητικό Συμβούλιο τον τότε –και τώρα- Δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη, ως ένα από τα τρία μέλη που το ελληνικό δημόσιο έχει το δικαίωμα να ορίσει στο Συμβούλιο του Οργανισμού.

Τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και με περισσότερη έμφαση ο πρώην Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης, τόνιζαν σε κάθε ευκαιρία ότι ο πλούτος που παράγεται στο λιμάνι επί Cosco θα πρέπει να «μοιράζεται» στην πόλη. Η εκπροσώπηση του μεγαλύτερου δήμου της πόλης αποτελεί μια θεσμική εκπροσώπηση-εγγύηση ελέγχου της λειτουργίας του λιμανιού, υπέρ και του Πειραιά. Ο ΟΛΠ είναι ένα λιμάνι εθνικής σημασίας, η παραχώρησή του στην Cosco εντάσσεται και σε ένα ευρύτερο γεωπολιτικό σχέδιο, αλλά το αίτημα της πόλης να διεκδικεί το μέρισμα που της αντιστοιχεί από την παραγόμενη υπεραξία του λιμανιού της παραμένει. Είναι προφανές ότι η παρουσία του Δημάρχου στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ αποτελεί την ελάχιστη εγγύηση για την ικανοποίηση αυτού του αιτήματος.

Η τότε κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν προνόησε, κατά τη διαδικασία της παραχώρησης, να εξασφαλίζεται η ex officio παρουσία του εκάστοτε Δημάρχου Πειραιά στο ΔΣ του ΟΛΠ. Ο τότε Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κάπως τα «μπάλωσε» με τον ορισμό του Γ.Μώραλη ως εκπροσώπου του δημοσίου. Η πρόταση του επικεφαλής της δημοτικής παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ στο Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά, Νίκου Μπελαβίλα, να παραιτηθεί ο Γ.Μώραλης από το ΔΣ του ΟΛΠ ακυρώνει όλη την παραπάνω λογική. Μπορεί να λειτουργήσει ως διαμαρτυρία για το έργο του προβλήτα της κρουαζιέρας, για ένα διάστημα, αλλά επί της ουσίας θα βάλει τέλος στην θεσμική εκπροσώπηση και στη δυνατότητα ελέγχου της πόλης στο λιμάνι.
Είναι μια άστοχη πρόταση, που για το καλό όλων πρέπει να ξεχαστεί.

ΥΓ
Παρεμπιπτόντως, μιλώντας για αστοχίες, η Ρένα Δούρου υποστηρίζει το αίτημα κατοίκων που προσφεύγουν στο ΣτΕ κατά των εργασιών για τον προβλήτα της κρουαζιέρας. Ενός έργου που η ίδια, ως Περιφερειάρχης εκλεγμένη με τον ΣΥΡΙΖΑ, ενέταξε και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ…

 

Pin It